2010. január 30., szombat

Csokitorta

Újabb torta, gyerekzsúrra, annak a fiúnak, akinek a múlt héten is sütöttem.
Belül márványos tortalap (3 lapra vágva) és főzött csokikrémmel töltve.

Tortalap:
4 tojás fehérjét 12 dkg porcukorral kemény habbá verünk.
A 4 tojás sárgáját szintén 12 dkg porcukorral habosra kikeverünk, kevesenként hozzáadunk 1,5 dl olajat, 1 dl meleg vizet, 25 dkg finomlisztet, amibe egy nagyon pici sütőport is szórunk. Óvatosan beleforgatjuk a habot. A tészta 1/3-ába 2 evőkanál kakaót keverünk, a másik 2/3 marad sárga.
Zsírozott, lisztezett tortaformába (nekem 23 cm-es) középre teszünk 1 kanál barna tésztát, erre közvetlen a tetejére 2 kanál sárga tészta, újabb 1 kanál barna, 2 kanál sárga és így tovább, amíg a massza tart. Nem kell elsímítani, szépen szétfolyik (én a végén picit megütögettem a forma alját). Kicsit tovább sül, mivel olajos tészta (tűpróba-nekem kb 50-55 perc volt). Ha teljesen kihűlt, 3 lapba vágjuk.

Krém:
20 dkg kristálycukrot 4 egész tojással gőz fölött felverünk (kb. 20 perc). Közben mikróban felolvasztunk 13 dkg jó minőségű étcsokit. Amikor már levettűk a tojáskrémet, hozzákeverjük a csokit is és kihűtjük (néha megkeverjük). 33 dkg vajat habosra kikverni a kihűlt tojásos masszával.
A krémmel megkentem a lapokat, a torta oldalát és tetejét is ezzel vontam be, majd pillecukros bevonóval borítottam be
.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése