2010. január 20., szerda

Töpörtyűs pogácsa












Először is azzal kezdeném, hogy ennek a pogácsának a receptjét (is) a netről jegyeztem le egy kis darab cetlire, de mivel  akkor még  nem volt blogom (még csak tervben sem), így nem jegyeztem fel hozzá, hogy pontosan kitől, milyen oldalról is származik. Nagy kár, jó lett volna megköszönni, mert azóta már csak ez alapján sütöm.


- 1,5 dl langyos tejben, 1 tk cukorral felfuttatunk 1 kocka élesztőt.
- 80 dkg liszt (én 60 dkg sima (kenyér)lisztet és 20 dkg réteslisztet teszek) 3-4 teáskanál , 8 dkg zsír (én most margarínt tettem), 4 dl tejföl, a felfuttatott élesztő = ezekből kidolgozzuk a tésztát, majd hagyjuk megkelni.
- Közben 40 dkg  tepertőt (én kb. a felét vagy a kétharmadát a terpertőnek darálom csak le, a többit késsel durvára vágom, és úgy keverem össze, jobban szeretjük, ha rátalálunk a pogácsában apró, ropogós tepertődarabkákra), 1 teáskanál val és ízlés szerint őrölt borssal  kikeverünk.


A megkelt tésztát kinyújtjuk, megkenjük a tepertővel, majd hajtogatjuk, 20 perces pihentetésekkel 3x. Az utolsó hajtogatás után szintén pihentetkjük 20 percet, majd kinyújtjuk, tetejét berácsozzuk, kiszaggatjuk, sütőpapíros tepsibe sorakoztatjuk a pogácsákat, újabb pihentetés, majd lekenjük tojással és jó meleg sütőben 20-25 perc alatt megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése