2010. augusztus 29., vasárnap

Mini "kürtőskalácsok"




Erre a mini "kürtőskalácsokra" itt találtam rá (a videóra kattintva a készítés menete is megnézhető), és már nagyon régóta készültem kipróbálni. Ma végre rászántam magam, meglepetésemre nem is volt olyan nagyon időigényes, mint amilyennek gondoltam. A tészta receptjét is az előbb linkelt oldalról vettem. Amit megjegyeznék, nekünk kicsit kevésnek bizonyult a cukor a tésztában, (bár én még tettem kevés lisztet hozzá, mert túl lágynak éreztem, lehet ezért nem lett azután annyira édes...). De a kisült kalácskák még kaptak "fahéjas- porcukorfürdőt", így lehetett korrigálni, ki mennyire szeretné édesre.


Hozzávalók:
4 dkg vaj
4 dkg zsír
30 dkg rétesliszt
1/4 kávéskanál só
3 tojás sárgája
5 ek porcukor (én legközelebb többet teszek)
2 dkg élesztő
1 dl tej (én csak fél dl-t tettem, még így is kellett tennem hozzá lisztet)
2 ek rum.

A kenéshez,szóráshoz:
1 tojás fehérje,
fahéj
kristálycukor
kb két maréknyi vágott dió
fahéjas porcukor.

A tészta hozzávalóiból keményebb tésztát készítettem, letakarva pihentettem.
Azután én kisebb tojás méretű darabokat téptem, azt vékonyra (kb ceruza vastagságra) sodortam, kettévágtam, így két db kalácsom lesz egyszerre. Kis fémhengerekre tekertem (nem kentem be a hengereket semmivel, így is szépen lejöttek sütés után), fahéjas kristálycukorban meghengergettem, tojásfehérjével megkentem, vagdalt dióba forgattam, majd papírral bélelt tepsibe rakva előmelegített sütőben (kb 180 fokon) 15-20 perc alatt megsütöttem. Még melegen fahéjas porcukorban megforgattam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése