2010. szeptember 1., szerda

Krumplis perecek




















Nagyon megtetszettek itt ezek a perecek, ma én is elkészítettem. A krumplitól finom puha lett. Én most szezámmaggal, mákkal és durva szemű sóval szórtam meg, de tuti nyerő a szezámos (nagyon szezámos!!!) lett mindenkinél.

Hozzávalók:
18 dkg főtt krumpli (kihűtve, finomra reszelve)
20 dkg rétesliszt
kevés sütőpor (én 1 mokkáskanálnyit tettem)
10 dkg vaj (margarín)
1 kk só + 1 kk fűszerkeverék (én sültkrumpli keveréket tettem).

A kenéshez tojás
A szóráshoz szezámmag.

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, kis darabokat tépünk belőle, vékony rudacskákat sodrunk, majd perecekké formázzuk. Papírral bélelt tepsibe rakjuk (nekem 22 db lett). Felvert tojással megkenjük, bőven megszórjuk magokkal és előmelegített sütőben (én 190 fokon) megsütjük (kb 20-25 perc alatt).

2 megjegyzés:

  1. Igéretes recept, a kérdésem,hogy milyen nagyok lesznek a perecek?

    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Lianna, az én pereceim kb 7-8 cm nagyok (-szélesek) lehettek.

    VálaszTörlés