2010. szeptember 4., szombat

Lekváros kifli

Mostanában gyakran nézelődtem lengyel gasztroblogokon, és majdnem mindegyiken  feltűnt ez a recept, persze mindenhol csak dícsérték, gondoltam, ez nem lehet véletlen. Nekem először soknak tűnt a 96 db !!! kifli (ennyi van 1 adagból, felezni akartam a mennyiségeket, de nagyon jól tettem, hogy maradtam az egész adagnál .... . Nagyon finom! Mindenkinek csak ajánlani tudom.



















Hozzávalók:
1 dl langyos tej
50 g élesztő ( -t ír a recept, én 42 g-ot tettem, mert nálunk ennyi az 1 kocka, szerintem elég volt)
5 ek porcukor
30 dkg rétesliszt (ha túl lágy  a tészta, lehet  még  hozzátenni 5 dkg lisztet)
15 dkg vaj (én  margarínt tettem)
3 tojás sárgája
lekvár.

A sütés utáni kenéshez tojásfehérje + kristálycukor a szóráshoz.

A tejbe tettem 1 evőkanállal a porcukorból és az élesztőt, majd hagytam felfutni. Addig a lisztet a maradék porcukorral és a margarínnal elmorzsoltam, hozzáadtam a tojássárgákat és a felfuttatott élesztőt. Én még hozzágyúrtam a + 5 dkg lisztet is, és átraktam a kenyérsütőgépbe, az dolgozta ki a tésztát. Keleszteni már nem hagytam benne, hanem egy nagyobb edénybe hideg vizet engedtem és a vízbe tettem a tésztát. Kb 20-25 perc után feljön a víz tetejére, akkor lisztezett felületre kitesszük, 8 részre osztjuk. Mindegyiket kinyújtjuk 2-3 mm vasrtagságúra, 12 cikkre vágjuk a köröket, a szélesebb felükre lekvárt  teszünk (én sütésálló lekvárt tettem), feltekerjük (megj.: ajánlom a kiflik végeit sütés előtt "összecsípni", mert nekem az első tepsinél kifolyt még a sütésálló lekvár is, azután a többinél már összecsíptem a csücsköket, így már nem folyt ki !), papírral bélelt tepsire rakjuk, és előmelegített sütőben 180 fokon kb 15 perc alatt szép aranysárgára sütjük. Még forrón megkenjük villával kissé elkevert tojásfehérjével és megszórjuk kristálycukorral.

2 megjegyzés:

  1. Ezt biolekvárból csináltam meg, isteni lett. A lekvárt itt szereztem hozzá: http://biokedvenc.hu/lekvarok

    VálaszTörlés
  2. Nagyon örülök, hogy kipróbáltad!

    VálaszTörlés