2012. április 20., péntek

Medvehagymás burgonyás pogácsa





















A recept innen .  Dupla adagból csináltam és fagyasztottam is le a kész pogácsákból. Kiolvadva is ugyanolyan finom maradt.

Hozzávalók: (már a dupla adaghoz)

5 dkg élesztő
1 dl tej
2 kávéskanál kristálycukor
80 dkg (rétes)liszt
50 dkg főtt, áttört burgonya
20 dkg vaj
1 dl olaj
4 teáskanál só
apróra vágott medvehagymalevél (kb 8 - 9 dkg volt nekem)

+ víz és pirospaprika a kenéshez.

Az élesztőt a langyos cukros tejben felfuttatjuk.
A többi hozzávalót tálba rakjuk, hozzáadjuk a felfuttatott élesztőt és összedolgozzuk (én csak kézzel gyúrtam össze). Letakarva hagyjuk kelni 45 percet. Azután (az eredeti recept nem írta), de én 3 x hajtogattam is.
Utána kb. 2,5 cm vastagra kinyújtjuk, tetejét bevagdossuk, 5 cm-es szaggatóval kiszaggatjuk, sütőpapíros tepsire rakjuk, majd 15 percet pihentetjük. Pirospaprikás vízzel lekenjük és előmelegített sütőben 220 fokon (én légkeverés nélkül) megsütjük.


2 megjegyzés:

  1. Húúú... ezt ki kell próbálnom!
    Nagyon szépek és formásak lettek a pogácsáid:))

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Mónika! Próbáld ki, nagyon finom.

    VálaszTörlés