2012. július 11., szerda

Zselés gyümölcstorta
















Hozzávalók (26 cm-es kapcsos tortaformához):
- A piskótához:
3 tojás
3 evőkanál kristálycukor
3 evőkanál rétesliszt.

- Lekvárréteghez:
ízlés szerint lekvár (nálam savanykás rebarbaralekvár)
pici rum.

- Pudingréteg:
1 csomag vaníliás pudingpor
3 evőkanál kristálycukor
5 dl tej.

- Gyümölcs- és zseléréteg:
ízlés szerinti gyümölcs (nálam most fagyasztott cseresznye és meggy)
2 csomag Dr.Oetker piros tortazselé
kristálycukor.

+ A díszítéshez tejszínhab.

A piskótához a fehérjékből habot verünk, hozzáadjuk a cukrot, majd a sárgákat és végül fakanállal beleforgatjuk a lisztet. A tortaforma aljára sütőpapírt teszünk (én ráteszem a papírt a tortaforma aljára, majd úgy helyezem rá és kapcsolom össze a forma karimáját, vagyis azzal fogom oda a papírt), belesímítjuk a piskótamasszát. Előmelegített sütőben megsütjük.
A lekvárt pici rummal elkeverjük és megkenjük vele a még forró piskótalapot.
Megfőzzük a pudingot, és rásímítjuk a lekvárral megkent piskótalapra. Ha kihűlt, rárakjuk a gyümölcsöket (én ahogy kiolvasztottam, megszórtam kristálycuorral, mert a meggy egy kicsit savanykás volt, és hagytam szitán lecsöpögni a levet - azt a levet is felhasználtam a zselé készítésénél).
A zselét a tasakon levő utasítás szerint megfőzzük és a gyümölcsre öntjük. Jól lehűtjük, majd tejszínhabbal díszítjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése