2012. augusztus 3., péntek

Rántott tejbegríz szilvaszósszal





Krumplileves után ma ez volt a második fogás. A Nosalty-n láttam a receptet. Én szilvaszósszal tálaltam.

Hozzávalók:
5 dl tej
2 evőkanál kristálycukor 
1 csomag vaníliáscukor
pici só
20 dkg búzadara
3 egész tojás

+ olaj a sütéshez
fahéjas porcukor.

A szilvaszószhoz:
szilva
kristálycukor
citromlé
2-3 evőkanál víz
fahéj.

A szilvaszószhoz a megmosott, kimagozott szilvát felszeleteltem, ízlés szerint kristálycukorral összekevertem, majd egy lábasban állandóan kevergetve kicsit összemelegítettem, kevés vizet adtam hozzá, citromlével meglocsoltam, fahéjjal ízesítettem. Hagytam kihűlni.
A tejet a kétféle cukorral és pici sóval felforraljuk, beleszórjuk a búzadarát, sűrűre főzzük, majd kihűtjük. 
Utána egyenként hozzákeverjük a tojásokat. Lapos korongokat formázunk (én enyhén megvizezett kézzel csináltam - nekem 13 db lett belőle), majd egy tányérba búzadarát szórunk, abban forgatjuk meg a korongokat és felhevített olajban kisütjük. Papírtörlőre szedve leitatjuk a felesleges olajat. Fahéjas porcukorba forgatjuk.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése