2012. október 2., kedd

Sütőtökös péksüti


 Hozzávalók: 
240 ml  langyos víz
42 g friss élesztő
1 teáskanál kristálycukor
2 evőkanál olaj
10 dkg sütőtökpüré
55 dkg kenyérliszt
1,5 teáskanál só.

A kenéshez:
5-6 gerezd fokhagyma
2 evőkanál olaj
csipetnyi őrölt pirospaprika
szárított petrezselyemzöld.

+ kevés frissen őrőlt feketebors a péksütik tetejére.

A kenyérsütőben bedagasztottam a tésztát, utána kelesztőtálba átpakoltam és hagytam kelni. (Ha túl lágy lehet pici lisztet még hozzáadni.)
Amikor megkelt a tészta, 8 gombócra osztottam, amiket azután hengerré sodortam, majd "csomót" kötöttem belőlük. Sütőpapírral bélelt tepsire raktam, letakarva hagytam kb. fél órát kelni.
Addig elkészítettem a fokhagymás olajat a lekenéshez: A zúzott fokhagymát, olajat, pirospaprikát és szárított petrezselyemzöldet összekevertem. Sütés előtt ezzel lekentem a péksütiket és kevés feketeborsot őröltem a tetejükre.
Előmelegített sütőben 220 fokon sütöttem kb 20-25 percig (a sűtő aljába egy kis lábasban vizet tettem).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése