2012. november 15., csütörtök

Hamburgi sertéscomb






















A recept erről az oldalról való, minimális változtatásokkal én így készítettem:

Hozzávalók:
kb. 1 kg sertéscomb
2 db sárgarépa
2 db petrezselyem
kisebb darabka zeller
1 nagyobb hagyma
2 babérlevél
5 db borókabogyó
kb. fél liter tejszín
2 púpos evőkanál liszt
5 dkg csíkokra vágott sonka
5 dkg csíkokra vágott ecetes uborka
só, bors,
disznózsír
kb. 1 dl az uborka levéből
kávéskanálnyi mustár (v. ízlés szerint)
kevés kristálycukor
pici citromlé.

A megtisztított, megmosott zödségeket lereszeltem A hagymát kockákra vágtam.
A megmosott, szárazra törölt húst sóztam, borsoztam és kevés olajon minden oldalról kissé megpirítottam, majd félretettem.
A maradék olajhoz tettem kevés disznózsírt, a hagymát üvegesre pároltam rajta, hozzáadtam a zöldségeket, kissé pirítottam, felöntöttem vízzel és kb. 1 dl uborkalevével, beledobtam a babérlevelet, borókabogyót és beletettem a húst is. Lefedve kb. 2 órát főztem, néha megfordítottam a húst.













 Azután a babérleveleket és a borókabogyót kiszedtem belőle, a húst félretettem, a zöldségeket botmixerrel pépesítettem. A lisztet kevés tejszínben elkevertem és a pépesített masszához öntöttem, hozzáadtam még a maradék tejszínt is és kevergetve lassú tűznél föztem még pár percig.
1-2 teáskanálnyi kristálycukrot karamellizáltam, felöntöttem kevés vízzel, és hagytam feloldódni a karamelt. Ezzel ízesítettem még a szaftot, persze nem tettem egyszerre bele az egészet, inkább kóstolgatás után adagoltam. Ízesítettem még kevés mustárral, citromlével, végül a sonka- és uborkacsíkok is belekerültek.
Knédlivel, vagy tetszés szerinti tésztakörettel tálalható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése