2012. november 12., hétfő

Lencsfőzelék tükörtojásos virsliszívvel



















Hozzávalók:
25 dkg lencse
2 gerezd fokhagyma
2 babérlevél
2 púpos evőkanál liszt
4-5 dl főzőtejszín
só, vegeta,ecet.

Feltét:
4 db virsli
4 db tojás
só, bors
olaj a sütéshez.

A lencsét megmostam, és hideg vízben áztattam 2-3 órát. Utána annyi vízben ami épp ellepte, apróra vágott fokhagymával és babérlevéllel együtt  feltettem főni. A lisztet kb 2 dl tejszínben simára kevertem. Amikor a lencse megpuhult, sóztam, pici vegetát tettem bele,  hozzáöntöttem a tejszínben elkevert lisztet, szükség szerint adtam még hozzá a főzőtejszínből, és kicsit összeforraltam. Tálalás előtt ecettel ízesítettem.

A virslit hosszában kettévágtam, úgy,  hogy az egyik végén 2-3 cm egyben maradjon. Szív alakúra kihajtottam a feleket és fogpiszkálóval összetűztem a csücsöknél. Kevés olajat serpenyőben felhevítettem, beletettem a virsliszíveket, egyik oldalukot lassú tűznél megsütöttem, megfordítottam őket és mindegyikbe egy tojást ütöttem. Sóztam, borsoztam és hagytam megszilárdulni a tojást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése