2013. január 29., kedd

Csokis briós
















Ennek a briósnak a receptjére itt  akadtam rá. Megtetszettek a muffinformában kisült kis briósok. Sajnos nekem nem sikerült a tésztakorongokat a képek alapján berakni a muffinkapszlikba, túl nagynak bizonyult a csokikocka bennük, így kicsit formátlanok lettek a briósok. Én csak 2/3 adagot csináltam, abból lett 12 db muffinformában kisült briós, a maradék tésztából pedig készült még 1 db nagyobb "csiga"briós (mellesleg ez nekem praktikusabbnak tűnt így utólag, legközelebb mindet így fogom megformázni).

Hozzávalók:
40 dkg rétesliszt
160 ml tej
14 g élesztő
60 g kristálycukor
60 g puha vaj
1 tojás
1/2 csomag vaníliáscukor.

Tölteléknek:
tejcsoki (nálam Milka Noisette)

+ 1 tojás sárgája kevés tejjel elkeverve a lekenéshez
kevés durvára tört mogyoró a megszóráshoz.

A hozzávalókból kelt tésztát készítünk (én kenyérsütőgépben dagasztottam), hagyjuk kelni.
A muffinformában készült briósokhoz a tésztát kinyújtjuk, köröket szaggatunk, csokikockát teszünk a korongokra, félbehajtjuk, és hármat teszünk minden kapszliba. Letakarva kelni hagyjuk, utána kevés tejjel felvert tojássárgájával lekenjük, mogyoróval megszórjuk. 180 fokos előmelegített sütőben megsütjük.













A nagyobb "csiga"brióshoz kb. egy maroknyi tésztából hengert sodortam, kissé ujjaimmal ellapogattam, csokidarabokat raktam rá, majd összecsíptem a hengert, csigát formáztam belőle (a végét a csiga alá dugtam), letakarva ezt is hagytam kelni, utána lekentem tojássam, mogyoróval megszórtam, megsütöttem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése