2013. március 31., vasárnap

Gyümölcsös sütemény


















A recept erről az oldalról van. Savanykás a gyümölcstől, nem túl édes sütemény, de a tésztája nekem kicsit kemény lett sütés után (talán túl sokáig sütöttem?).

Hozzávalók:
60 dkg rétesliszt
35 dkg vaj (én margarínt tettem)
10 dkg porcukor
1 cs. sütőpor
8 tojás sárgája
1/2 dl  víz  -- én nem tettem bele, mert így is túl lágy volt a tészta gyúráskor.

A habos réteghez:
8 tojás fehérje
30 dkg kristálycukor
2 csomag (80 g) vaníliás pudingpor
1 csomag vaníliáscukor
2 dl olaj.

+ ízlés szerint gyümölcs (nálam 75 dkg fagyasztott kevert gyümölcs volt --> Lidl)

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk (én a vizet nem tettem bele) a tésztát én előző este gyúrtam össze, két gombócra osztjuk- egy kisebbre, kb. 1/3 tészta és egy nagyobb, kb. 2/3 - fóliába csomagolva hűtőben pihent másnapig.
A nagyobb gombócot vajazott, lisztezett tepsibe reszeljük, 180 fokos előmelegített sütőben 20 percig (az eredeti recept szerint, nekem ez sok lett, legközelebb kevesebb ideig fogom) sütjük. Előkészítjük a habos réteg hozzávalóit. Mikor kivettük az elősütött tésztát, elkezdjük verni a habot a tojásfehérjékből. Hozzáadjuk a vaníliáscukrot, én utána a kristálycukor felét - a másik felét én a pudingporral kevertem össze és mikor már kemény volt a hab úgy adtam hozzá - majd lassan hozzácsorgatjuk az olajat. Ezt a masszát ráöntjük az elősütött tésztára, rászórjuk a (savanykás) gyümölcsöt, ráreszeljük a kisebb gombóc tésztát. Visszatesszük a sütőbe és még kb. 40 percig sütjük.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése