2013. július 15., hétfő

Sárgarépás kocka Mascarpone-s tejszínhabos krémmel



A receptre Sandra blogján találtam rá, nála tortaformában készült és lime is volt a krémjében. Én 28x36 -os tepsiben sütöttem (duplázva az eredeti receptet).  Mivel nekem nem volt itthon lime, így az kimaradt, a narancshéj helyett pedig narancslekvárt tettem bele (mivel narancsom se volt itthon).

Ahogy nálam készült:

Hozzávalók:

A tésztához:
12 dkg zabpehely

8 dkg rétesliszt
16 dkg mandula
32 dkg apróra reszelt sárgarépa
18 dkg (barna)cukor
2 teáskanál sütőpor
1 teáskanál szódabikarbóna
2 teáskanál őrölt gyömbér
2 teáskanál őrölt fahéj
2 dl olaj
4 tojás
2 evőkanál narancslekvár (vagy helyette 1 narancs reszelt héja).

Az egész tojásokat a cukorral habosra kevertem, utána lassan hozzácsorgattam az olajat is, azzal is jó habosra kevertem. Hozzáadtam a lekvárt és a lereszelt sárgarépát is.

A mandulát a zabpehellyel késes aprítóval összeaprítottam, majd összekevertem a liszttel, gyömbérrel, fahéjjal, sütőporral és a szódabikarbónával. Ezt a keveréket hozzáadtam a tojásos masszához, elkevertem, sütőpapíros tepsibe símítottam és előmelegített sütőben mesütöttem (200 fokon - tűpróba).

A krémhez:
50 dkg mascarpone
5 dl (hab)tejszín
1 citrom héja és ízlés szerint citromlé
14 dkg porcukor
2 zacskó habfixáló (nálam most kimaradt)

A mascarpone-t kikevertem a cukorral, citromhéjjal és citromlével. A tejszínt habbá vertem és összekevertem a mascarpones masszával, majd rákentem a kihűlt tésztalapra, tetejére csokit reszeltem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése