2013. december 3., kedd

Omlós, kukoricakeményítős húsdarálós keksz



Hozzávalók:
50 dkg simaliszt
25 dkg porcukor
20 dkg Dr. Oetker étkezési kukoricakeményítő
1 cs. sütőpor (12 g)
37 dkg margarín
2 nagyobb tojás.

A lisztet összekeverjük a sütőporral, kukoricakeményítővel és a porcukorral, majd a margarinnal összemorzsoljuk, utána hozzáadjuk a tojásokat és tésztává gyúrjuk. Folpack fóliába csomagolva hideg helyen pihentetjük (minimum 3 órát).
Utána a húsdarálóra szerelhető keksznyomóval kb. 5 cm husszú kis lapocskákat nyomunk (a lenti képen mutatott mintával), sütőpapíros tepsire rakjuk és kb 190 fokos sütőben megsütjük (kb 12-15 perc, de sütőtől függ, jobb ha inkább a kekszet megemelve megnézzük az alját és ha már szép aranyszínű, akkor kivehetjük, felülről inkább maradjon szép halvány, nekem az egyik tepsivel kicsit barnásabbak lettek, azok már nem voltak olyan jó ízűek).
Amikor kihűltek, sűrűbb lekvárral összeragasztjuk, két végét pedig csokimázba mártjuk, de hagyhatjuk csak úgy magukban is, lekvár és csoki nélkül is. A maradék tésztából, amit a húsdarálón már nem tudtam kinyomni, kifliket formáztam, azokat nem ragasztottam össze lekvárral, csak becsokiztam a két végüket.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése