2014. január 27., hétfő

Sajtfánk





















A recept innen. Az eredeti recept 20-25 darabot ír ebből a mennyiségből, nekem kb. 50 db lett belőle, pedig elég nagyok is voltak.

Hozzávalók:
2,5 dl tej
10 dkg vaj (én margarínt tettem)
15 dkg liszt (réteslisztet tettem)
1 kávéskanál só
kevés őrölt bors
4 egész tojás
10 dkg reszelt sajt.

A tetejére:
1 tojás sárgája
5 dkg reszelt sajt.

A tejet a vajjal felforraljuk, beleszórjuk a sóval és borssal elkevert lisztet, és addig fözzük, míg a massza összeáll és elválik az edény falától. Egy kissé hagyjuk hűlni, utána egyenként hozzákeverjük az egész tojásokat (én kézi mixerrel kevertem, mindig addig, amíg a tojást felvette a massza, utána adtam hozzá csak a következő tojást), végül a reszelt sajtot is.
Nyomózsákkal kis halmokat nyomunk sütőpapíros tepsire (megj.:én csak kiskanállal raktam a halmokat), tetejüket megkenjük felvert tojássárgájával, megszórjuk reszelt sajttal és előmelegített sütőben megsütjük (én 200 fokon sütöttem kb 25 percig).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése