2014. január 5., vasárnap

Sült kacsacomb krumpliknédlivel és áfonyamártással




















Hozzávalók:
6 db kacsacomb

bors
1 nagyobb savanykás alma
kevés tej.

A krumpliknédlihez:
1 kg főtt krumpli
2 tojás
só (kb. 4 mokkáskanál)
50 dkg (darás)liszt.

Az áfonyamártáshoz:
egy kisebb üveg áfonyakompót
kevés citromlé
pici cukor
kevés vörösbor
kevés krumplikeményítő.

A knédlihez előző nap héjában megfőztem a krumplit. Másnap megpucoltam, apró lyukú reszelőn lereszeltem, hozzáadtam a tojásokat, sót, lisztet és összegyúrtam. Folpack fóliára 3 knédlit formáztam a masszából, hengert formáztam belőlük, két végén csomót kötöttem a fóliából. (Minden hengert még egy másik fóliába is becsomagoltam.)  Forrásban levő vízben 25 percig főztem, félidőben megfordítottam a knédliket. A kész knédlit kicsomagoltam és kézzel olajjal bekentem. Vizes késsel szeleteltem.













A megtisztított, megmosott kacsacombokat sóztam, picit borsoztam. Tepsibe raktam, egy almát félbevágva hozzátettem, letakartam és előmelegített sütőbe raktam. Letakarva sütöttem, amíg a hús megpuhul, utána a tepsi tetejét levettem, kevés tejjel meglocsoltam, visszatettem a sütőbe és (a tepsi teteje nélkül) pirosra sütöttem a combokat. A kisült zsíros szaftból tettem egy lábaskába, kevés vízben elkevert fél teáskanálnyi simaliszttel összeforralva besűrítettem. Tálaláskor ezzel locsoltam meg a knédliket.

Az áfonyakompótot lábasba öntöttem, pici citromlével és nagyon kevés vörösborral összeforraltam, cukorral ízesítettem. Egy nagyon kevés krumplikeményítőt kevés vízben elkevertem és besűrítettem vele a mártást. Pici őrölt borsot tettem még hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése