2014. február 2., vasárnap

Káposztás pogácsa


















Limara receptje alapján sütöttem, csak fél adagból. Kb. 45 db lett belőle.
Amit én változtattam: csak tojássárgáját tettem bele, a tejfölből pedig 20 dkg-ot, bort nem tettem , mert nem volt itthon. A káposztához pedig egy kicsi hagyma felét is hozzávágtam.

Hozzávalók kb. 45 db-hoz (ahogy én csináltam):
50 dkg simaliszt
1 evőkanál só
25 dkg vaj (én margarínt tettem)
1 tojás sárgája
20 dkg tejföl
fél teáskanál kristálycukor
fél dl tej
2,5 dkg élesztő.

A káposztához:
egy kisebb káposzta fele
egy kicsi fej hagyma fele
olaj (2-3 evőkanál)

bors.

+ tojás a lekenéshez
szezámmag a tetejére.

Én a káposztát előző este készítettem el.  Lereszeltem, apró kockákra vágva hozzáadtam a kicsi fej hagyma felét,  besóztam, 15 perc után kicsavartam a levét és olajon kevergetve aranybarnára pirítottam, utána pici őrölt borssal ízesítettem. Hagytam kihűlni.

A tésztához a langyos cukros tejben felfuttatjuk az élesztőt.
A lisztben elkeverjük a sót, elmorzsoljuk benne a vajat, hozzágyúrjuk a tejfölt, a tojás sárgáját és a felfuttatott élesztőt. A tésztát kelesztőtálban letakarva hidegre tesszük.

Utána kinyújtottam, a tészta 2/3-án szétkentem a pirított káposztát (egyszerre kentem rá az egészet), a képen látható módon hajtogattam. (3x - 20 percenként, közben hűtőben pihent a tészta). Végül ujjnyi vastagra nyújtottam, berácsoztam, 5 cm-es szaggatóval kiszaggattam, sütőpapíros tepsire raktam, letakarva pihentettem kb. 10-15 percet, utána  tojással lekentem, megszórtam szezámmaggal. 200 fokon kb 30 percig sütöttem.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése