2014. március 25., kedd

Medvehagyma-fűszersó

























Hozzávalók:
20 dkg medvehagymalevél
1 kg finom tengeri só.

A medvehagymaleveleket megmostam, papírtörlőn szétrakva hagytam lecsepegni.
Utána kissebb darabokra vágva késes aprítóba raktam, pépesre zúztam, hozzáadtam pár evőkanálnyit a sóból és azzal együtt még kevertem a géppel, míg a medvehagyma teljesen pépes nem lett. Ekkor tálba öntöttem az egészet és hozzákevertem a maradék sót is. Jól összekevertem (szép zöld színű lett).
Két tepsibe sütőpapírt tettem és a nedves fűszersót elosztva szétterítettem rajta. Többször kevergetve hagytam teljesen kiszáradni, majd utána még 1x átengedtem a késes aprítóban, hogy minél finomabb legyen. Üvegecskékbe töltöttem.
Ezzel a módszerrel bármilyen zöld fűszerből készíthetünk fűszersót, akár többféle fűszer keverékéből is.
Nagyon jó akár gasztoajándéknak is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése