2014. április 24., csütörtök

Fonott kalács





















Hozzávalók: (2 db kalácshoz)
30 dkg rétesliszt
50 dkg simaliszt
15 dkg kristálycukor
1,5 csomag vaníliáscukor
10 dkg olvasztott vaj
1 egész tojás + 1 tojás sárgája
1,5 mokkáskanál só
380 ml langyos tej
33 g élesztő
ízlés szerint aszalt áfonya vagy mazsola

+ 1 tojás a lekenéshez.

A kenyérsütőgép üstjébe öntöttem a tejet, beleszórtam a cukorból 1 kanállal, belemorzsoltam az élesztőt, hagytam felfutni. Utána hozzáadtam a többi cukrot, vaníliáscukrot, az egész tojást és a sárgáját, lisztet, sót és bekapcsoltam a dagasztóprogramot a kenyérsütőben. Mikor már kicsit összeállt, hozzáadtam a vajat, majd az áfonyát (vagy mazsolát) --most kivételesen csipkedtem a dagasztáskor kevés maradék marcipánt is a tésztába. Mikor lejárt a dagasztás ideje, kivettem a tésztát és kelesztőtálban hagytam kelni. Azután 6 gombócra  osztottam, 3-at 3-at összefontam és sütőpapírral bélelt kalácsformába tettem őket. Lekentem felvert tojással, és hagytam újra kelni kb. fél órát, majd újra lekentem és előmelegített sütőben 170 fokon kb. 35-40 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése