2014. augusztus 11., hétfő

Tönkölybúzalisztes kenyér kenyérsütőben dagasztva, sütőben sütve




A recept eredetije innen. Kissé módosítottam rajta.

Hozzávalók:
35 dkg simaliszt
15 dkg tönkölybúzaliszt (sima)
1 dl tej
2,5 dl langyos víz
2 teáskanál só (=15 g)
1 teáskanál cukor
2 evőkanál olaj
1 teáskanál ecet (=7 g, én almaectet tettem,az volt itthon)
1/4 kocka friss élesztő (=10 g)
csipetnyi őrölt kömény
1-1evőkanál lenmag és napraforgómag(ez az eredeti receptben nem szerepelt).

A kenyérsütő üstjébe beleöntöttem a tejet és a vizet.
Rászórtam a simalisztet.
Az üst 4 sarkába raktam a következő módon a hozzávalókat:
                   - jobb sarkak: olaj és őrölt kömény
                   - bal sarkak: ecet és só.
A simalisztbe mélyedést csináltam, belemorzsoltam az élesztőt, erre rászórtam a tönkölybúzalisztet,tetejére a cukrot, végül még rászórtam a magokat.
Elindítottam a gépet, mihelyst összeállította a tésztát (nálam ez 20 percig tart), nem hagytam benne keleszteni, hanem átpakoltam a kelesztőtálba, mikor megkelt, lisztezett felületre borítottam, megformáztam a kenyeret, letakartam konyharuhával. Ekkor a sütőt bekapcsoltam 250 fokra, benne a fedeles tepsimmel. Amikor a sütő elérte a hőfokot, kivettem a tepsit, pici lisztet szórtam az aljára, beletettem a kenyeret, pengével pár vágást ejtettem rajta, rátettem a tepsi fedelét, betettem sütni. A fokot visszavettem 230 fokra. Fél óra után a tepsi fedelét levettem és úgy sütöttem még kb 10-15 percet (sütőtől függően). Finom puha 82 dkg-os kenyérke lett a végeredmény.
(Megj.: többszöri sütés után megpróbáltam emelni a tönkölyliszt arányát, legutóbbi alkalomnál fele-fele arányban a simaliszttel, úgyis jól sikerült.)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése