2014. október 6., hétfő

Gyors almás tekercs






















A recept eredetije itt. (A piskótát én kicsit a magam módszerével csináltam, és a lerszelt almához kevertem még kukoricakeményítőt is, ami a eredeti receptben nem szerepelt.)

Hozzávalók:
5 db közepes alma (savanykásabb fajta)
1 csomag fahéjas cukor
1 csomag vaníliáscukor
3 púpos teáskanál kukoricakeményítő

4 tojás
4 evőkanál kristálycukor
4 evőkanál rétesliszt.

A meghámozott almákat nagyobb lyukú reszelőn lerszeltem, összekevertem a fahéjas- és a vaníliáscukorral, meg a kukoricakeményítővel. Egy sütőpapírral bélelt tepsibe (28x36 cm) szétterítettem, kissé egyenesre nyomkodtam.












A tojások fehérjéit felvertem, hozzáadva a kristálycukrot is. Mikor már kemény volt, hozzákevertem a tojások sárgáit is végül óvatosan beleforgattam a lisztet. Az almaréteg tetejére simítottam. 180 fokos előmelegített sütőben kb. 20-25 perc alatt megsütöttem.












A sütőből kivéve ráterítettem egy konyharuhát, egy másik tepsit
ráhelyeztem, egy mozdulattal átfordítottam a kisült almás piskótát a konyharuhára. A papírt lehúztam róla, és a konyharuha segítségével feltekertem. Hagytam kihűlni, majd hűtőbe raktam. Jól lehűtöttem, porcukorral megszórtam, majd szeleteltem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése