2014. október 4., szombat

Rozmaringos sertéstarja



















A recept eredetije innnen, de én kissé változtattam a páchoz valók mennyiségein. Így készült nálam:

Hozzávalók:
kb. 1 kg csont nélküli sertéstarja
só, őrölt feketebors
2 közepes fej hagyma
(félbarna) sör.

A páchoz:
2 teáskanál apróra vágott rozmaring
2 evőkanál olaj
1 evőkanál sötét balzsamecet
1 evőkanál juharszirup
3 gerezd fokhagyma
5 evőkanál (félbarna) sör.

A húst felszeleteltem, széleit pár helyen bevágtam. (Nem kell kloppfolni.) Sóztam, borsoztam.
A pác hozzávalóit összekevertem, bekentem vele a húsokat (a maradék pácot is ráöntöttem) és fóliával letakarva minimum 2 órát pácoltam.
Utána egy fedeles tepsit kicsit kiolajoztam, alulra szétraktam a felszeletelt hagymát, rápakoltam a bepácolt hússzeleteket, ráöntöttem a maradék pácot is. Meglocsoltam még kb 1-1,5 dl sörrel és lefedve sütöttem kb 1 órát, majd levettem a tepsi fedelét és még kb fél órát sütöttem.
Sült krumplikockákkal tálaltam (a kicsit nagyobb kockákra vágott krumplit sós vízben feltettem főzni, forrástól számítva kb. 5-7 percet főztem, majd leszűrtem, sütőpapírral bélelt tepsibe raktam, meglocsoltam olajjal, köménymagot, fokhagymaport, kevés sót szórtam rá, összekevertem és sütőben pirosra sütöttem).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése