2014. december 29., hétfő

Öregtésztás kenyér




- Hozzávalók az öregtésztához:
15 dkg simaliszt
1 dl víz
0,3 dkg élesztő.

- Hozzávalók a kenyérhez (1 kg-os):
2 dl víz
0,7 dl dl tej
1 dkg élesztő
1 teáskanál kristálycukor
1 evőkanál ecet
2 evőkanál olaj
50 dkg liszt (nálam 20 dkg sima búzaliszt, 25 dkg sima tönkölyliszt, 5 dkg teljeskiőrlésű tönkölyliszt)
1,5 dkg só (2 teáskanál)
2 evőkanál napraforgómag
+ a fenti mennyiségű öregtészta.

Az öregtészta hozzávalóit előző este összeállítottam. Folpack fóliával letakarva a konyhapulton hagyjtam pihenni másnapig.
Másnap a kenyér hozzávalóit bepakoltam a kenyérsütőgépbe, és bedagasztottam a tésztát. Mikor lejárt a dagasztóprogram, kiszedtem a tésztát a kelesztőtálba, hagytam kelni. Mikor megkelt, megformáztam a kenyeret, konyharuhával letakarva hagytam pihenni. A sütőt ekkor kapcsoltam be (a fedeles tepsivel együtt) 250 fokra, mikor elérte a hőfokot, óvatosan beletettem a kenyeret (nem kell alá sütőpapír sem), pengével bevágtam, lespricceltem vízzel (a tepsi fedelébe is spricceltem vizet), rátettem a tepsi fedelét, és 30 percig lefedve sütöttem. Utána a hőfokot visszavettem, majd a tepsi fedelét levéve még kb 10 percet sütöttem.




2 megjegyzés:

  1. De ez a szép szürke kisegér nagyon ügyes kenyérsütő! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óóóó..... Nagyon szépen köszönöm a megjegyzésedet! Most még pirul is ez a szürke kisegér

      Törlés