2014. december 4., csütörtök

Vöröslencse krémleves


















Hozzávalók:
25 dkg vöröslencse
1 közepes hagyma
1-2 duci gerezd fokhagyma
1 sárgarépa
1 liter víz
2 teáskanál levespor (vagy zöldséges leveskocka)
őrölt római kömény

frissen őrölt bors
kevés olaj
20 dkg virsli.

A kockákra vágott hagymát kevés olajon üvegesre pároltam, hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát, nagyobb lyukú reszelőn lereszelt sárgarépát és a megmosott, jól lecsepegtetett vöröslencsét, kicsit átmelegítettem és felöntöttem 1 liter hideg vízzel. Hozzáadtam a levesport (v. leveskockát), sóztam, borsoztam, kevés őrölt római köményt adtam hozzá, beleraktam a virslit (egészben, 4 db) és megfőztem. Mikor a virsli megfőtt, kiszedtem, felkarikáztam. Amikor már a lencse is megpuhult, az egészet botmixerrel pürésítettem, majd beleraktam a felkarikázott virslit.
Nagyon gyorsan elkészül, a vöröslencse kb. 20 perc alatt megpuhul.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése