2015. január 20., kedd

Mákos fonatok
















Sós fonott már van kettő is a blogomon, ez és egy másik majonézes tésztából. Most édes változatban készült. A tésztához a csíkos kalács receptjét használtam.

Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
10 dkg rétesliszt
3 dl tej
21 g élesztő
13 dkg porcukor
1 csomag vaníliáscukor
1 mokkáskanál só
5 dkg olvasztott vaj
1 tojás

+ 1 tojás a lekenéshez 1 evéokanál tejjel elkeverve
mák a szóráshoz.

A tésztát most is a kenyérsütőben dagasztottam, kelesztőtálban kelesztettem. Utána 8 részre osztottam, hosszú rudakat sodortam belőlük, megformáztam ezzel a módszerrel. Fél órát pihentettem, majd tojással lekentem, megszórtam mákkal. Előmelegített sütőben megsütöttem.
Megj.: készítettem már briósnak formázva is ezt a tésztát.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése