2015. január 12., hétfő

Péksütemény majonézes tésztából




















A recept innen.
--- Hozzávalók:
250 ml tej
10 dkg majonéz
1 teáskanál kristálycukor
2 dkg friss élesztő
50 dkg simaliszt
2 csapott teáskanál só (14 g).

A tésztát most is a kenyérsütőgéppel dagasztottam, majd kelesztőtálban kelesztettem. Utána 8 egyenlő részre osztottam, és ennél a receptemnél mutatott módon készítettem a fonatokat. Sütőpapíros tepsire raktam, konyharuhával letakarva hagytam kelni még kb. 35-40 percet. Közben a sütőt előmelegítettem 220 fokra. A már megkelt fonatokat vízzel alaposan lespricceltem, megszórtam szezámmaggal, sóval, köménymaggal, és újra lefújtam őket vízzel (a fonatok között a papírra is fújtam vizet). Betettem a sütőbe, majd 10 perc után visszavettem a hőfokot 200-ra és készre sütöttem őket. (A kisült péksütik 10 dkg-osak lettek.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése