2015. június 15., hétfő

Cheddar sajtos-hagymás kenyér
























A recept innen.

Hozzávalók:
45 dkg simaliszt
1 nagyobb hagyma
4,5 dkg vaj
17,5 dkg Cheddar sajt (Lidl-s)
1 csomag Dr. Oetker porélesztő
1,5 dl langyos víz
1,5 dl langyos tej
1 teáskanál só
pár tekerés frissen őrölt színesbors
1 csipet őrölt kömény
(az eredti recept ír 1 teáskanál őrölt mustármagot is bele, de én sehol nem kaptam)

A hagymát kockákra vágtam, és a vajon megpároltam. Kihűtöttem.
A lisztet kelesztőtálba mértem (én most tettem 5 dkg teljeskiőrlésű tönkölylisztet és 40 dkg sima búzalisztet)., hozzáadtam a porélesztőt, sót, borsot, köményt, 11 dkg -ot a lereszelt sajtból, kicsit összekevertem, majd hozzáadtam a tejet, vizet és jól kidolgoztam (kb.8-10 perc). Utána a kelesztőtálban, letakarva hagytam kelni, 15 perc után ujra átdolgoztam kicsit. Mikor már megkelt, 20 gombócra osztottam. A gombócokat szépen megformázva, kiraktam 10 db-bal egy sütőpapírral kibélelt hosszúkás kalácsformát, majd másik 10 db gombóccal a második réteget. Letakarva hagytam kelni 45 percet. Ekkor a maradék reszelt sajtot a tetejére szórtam és előmelegített sütőben 190 fokon sütöttem kb.35-40 percet, majd kivévea formábol még visszatettam a sütőbe, hogy kicsit az alja és az oldala is megpirujon.



 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése