2015. június 15., hétfő

Eperdzsem























Tavaly kétféle képpen főztem eperdzsemet, egyszer csak cukorral hagyományos módon, és másik adagot Dr. Oetker 3:1 gelfix-szel. Idén csak a gyorsabb, második módszerrel készült.


3, 35 kg eper (ennyi lett tisztán mérve)
3 csomag Dr. Oetker 3:1 gelfix
2-3 csapott teáskanál Dr.Oetker citromsav
1 kg kristálycukor (ez kicsit kevesebb, mint amit a gelfix ír a tasakon, de elég volt ennyi)

A megmosott, jól lecsepegtetett epret  kissé törtem csak össze krumplinyomóval, épp csak hogy nagyobb darabok maradjanak azért, mert még szét fog főni. Én este készítettem elő,összenyomtam kicsit, és lefedve hűtőbe tettem másnapig.Aztán reggel a csomagoláson levő utasítás szerint megfőztem a dzsemet. Tiszta üvegekbe töltöttem, lezártam, majd egy tepsibe fejreállítva hagytam 15 percig az üvegeket, utána visszafordítottam.
Ebből a mennyiségből 2 nagyobbacsaka (képen látható)  üveggel és 8 db  3,5 dl-es üveggel lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése