2015. június 20., szombat

Meggy chutney (csatni)
























Mivel a multkori eperchutney mindenkinek nagyon ízlett, így most meggyből is kipróbáltam. Sajtokhoz nagyon finom, de húsok mellé is adhatjuk (a fiaimnak rántott hús mellé is ízlett).

--- Hozzávalók:
1 kg meggy
20 dkg barna nádcukor
2 közepes hagyma (kb. 18-20 dkg volt nálam)
chili (én 4 db szárazat tettem - ízlés szerint)
1 teáskanál só
10 g friss gyömbér lereszelve
1 mokkáskanál kurkuma
pár tekerés frissen őrölt színesbors
csipetnyi fahéj
1 gerezd zúzott fokhagyma
1 mokkáskanál mustármag (én mozsárban összetörtem)
1-2 evőkanál friss citromlé
1 dl friss narancslé

A meggyszemeket kettévágtam, kimagoztam.
A megtisztított hagymát kockákra vágtam.
Az összes hozzávalót lábasba tettem, és néha megkeverve addig főztem, míg kellően besűrűsödött (nálam kb.45-50 perc volt). Közben kóstolgattam, és még utánaízesítettem (ízlés szerint csípősebbre, vagy esetleg az édességét ill. savanyúságát korrigálhatjuk). Tiszta, száraz üvegekbe töltöttem, lezártam, majd 20 percre fejre állítottam az üvegeket. Ebből a mennyiségböl nekem 2 db 3,5 dl-es és még egy kisebb üvegecskével lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése