2015. június 17., szerda

Meggyes pite




















A recept innen. Mindent ugyanúgy csináltam, csak én friss meggyből csináltam, és kicsit kevesebb volt mint 80 dkg (talán 60-65 dkg lehetett).

Hozzávalók:
--- A linzertésztához:
37 dkg simaliszt
5 dkg porcukor
1 csomag vaníliáscukor
1 citrom reszelt héja
25 dkg margarín

--- A töltelékhez:
80 dkg magozott meggy
10 dkg kristálycukor
10 dkg darált háztartási keksz
csipetnyi őrölt fahéj.

A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal összegyúrtam, folpack fóliába csomagolva hűtőben pihentettem kb. 2-3 órát. Utána a tészta 2/3 részét kör alakúra nyújtottam (a maradék 1/3 tésztát visszatettem addig a mélyhűtőbe, hogy majd könnyebb legyen reszelni), majd az előkészített vajjal kikent és liszttel kiszórt piteformába tettem, hogy az oldalára is jusson,kicsit ujjaimmal megnyomkodtam a széleket, az alját sűrűn villával megszurkáltam. Előmelegített 200 fokos sütőbe tettem 10 percre. (Kicsit felpúposodott nekem,de mikor kivettem, vártam pár percet és visszament a "púp".)
Közben a magozott meggyet összekevertem a cukorral és fahéjjal elkevert kekszmorzsával ---> egy keveset meghagytam a kekszes-cukros morzsából rászórtam az elősütött tésztára. Erre elosztottam a meggyes tölteléket, majd ráreszeltem a maradék tésztát. Visszatettem a 200 fokos sütőbe és kb. 25-30 perc alatt megsütöttem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése