2015. június 20., szombat

Mozzarellás csiga





















A recept innen. 22 db csiga lett ebből az adagból.

Hozzávalók:
--- A tésztához:
20 dkg rétesliszt
20 dkg simaliszt
2 kávéskanál só
1 kávéskanál kristálycukor
2 dkg élesztő
2,5 dl tej
0,5 dl olaj.

--- Töltelékhez:
2 zacskó mozzarella (25 dkg)
3 evőkanál sűrített paradicsom (nálam tubusos volt)
3 evőkanál olaj
egy maréknyi bazsalikomlevél aprítva
egy maréknyi metélőhagyma
só, őrölt bors
fokhagymagranulátum (ez az eredeti receptben nem szerepelt, de én szórtam a paradicsomsűrítményre).

A tészta hozzávalóiból elkészítettem a  tésztát, 15 perc után újra jól átgyúrtam, majd kelesztőtálban hagytam megkelni.
Addig lereszeltem a mozzarellát, összeaprítottam a bazsalikomot és a metélőhagymát. A 3 kanál olajat én elkevertem a sűrített paradicsommal.
Amikor már a tészta megkelt, kinyújtottam (kb.52x36 cm), megkentem az olajjal elkevert sűrített paradicsommal,megszórtam fokhagymagranulátummal, rászórtam a lereszelt sajtot, apróra vágott bazsalikomot,metélöhagymát, kissé megsóztam, borsoztam, feltekertem, kb. 2 cm-es szeletekre vágtam. Sütőpapíros tepsire raktam, letakarva 20 percet pihentettem. Közben a sütőt előmelegítettem 200 fokra. A csigákat enyhén lekentem olajjal, és kb. 20 perc alatt megsütöttem.






2 megjegyzés: