2015. június 20., szombat

Őszibarackos mangó chutney (csatni)

























Újabb chutney. Alapul Limara receptjét vettem, de nálam pár módosítással készült. Sajtokhoz, sült húsokhoz adhatjuk.

Hozzávalók:
1 kg őszibarack
1 db mangó
2 közepes hagyma
1 gerezd zúzott fokhagyma
fél pohár barna nádcukor (125 ml)
fél pohár kristálycukor (125 ml)
3 evőkanál almaecet
2-3 db szárított csilipaprika (forrón a chutney csípősebbnek tűnik,ha kihűl,nem lesz annyira csípős)
1 narancs leve
4 evőkanál frissen csavart citromlé
1 dkg friss, lereszelt gyömbér
1 db húsos piros (nálam kaliforniai) paprika
1 teáskanál só
1 mokkáskanál kurkuma
csipetnyi őrölt római kömény
pár tekerés frissen őrölt színesbors
1-2 db csillagánizs

A barackot meghámoztam, kis kockákra vágtam. A mangot szintén hámoztam, felkockáztam. Hagymát szintén hámoztam, azt is kis kockákra vágtam. Mindet agy nagyobb fazékba raktam, hozzáadtam az összes többi hozzávalót, és néha megkeverve addig főztem, míg kellően besűrűsödött (lekvárszerűre) - kb. 50-60 perc volt nálam. A csillagánizst kivettem belőle. Megj.: mivel nekem kicsit a barack keményebb volt, főzés vége felé picit krumplitörővel párszor megnyomkodtam, hogy krémesebb legyen, de azért még darabos is maradjon. Érettebb baracknál gondolom jobban szétfő.
Ebből a mennyiségből 3 db 350 ml-es üveggel + egy fél üvegecskével lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése