2015. június 14., vasárnap

Sütőben sült darálthúsos hengerkék epres chutney-val és sült újkrumplival




















-- Hozzávalók:
70 dkg darált marhahús
30 dkg darált sertéshús
1 hagyma
1 csapott teáskanál szódabikarbona
só, bors
1  duci gerezd zúzott fokhagyma.

+ apróbb újkrumpli (kb 1,3 kg volt)

-- Az epres chutney-hoz:
30 dkg eper
1 dl frissen csavart narancslé
ízlés szerint barnacukor
1 mokkáskanál őrölt gyömbér
1 mokkáskanál kurkuma
1 kisebb lilahagyma
csili ízlés szerint (én 1 db szárazat tettem bele)
só, frissen őrölt színesbors
csipetnyi őrölt kömény

A darált húsokat a nagyon apróra  vágott hagymával és a többi hozzávalóval összekevertem és letakarva hagytam pihenni hűtőbem kb. 3 órát.

A chutney-hoz a megtisztított epret negyedekre vágtam, pár teáskanál barnacukorral, kockákra vágott hagymával, narancslével, összevágott csilivel (ízlés szerint a csilivel!) feltettem föni, ízlés szerint fűszerezve, néha megkeverve lassú tűznél addig főztem, míg kellően besűrűsödött (kb 30-40 perc). Jól lehűtöttem. (Megj.: jobb ha előző nap elkészítjük, jobban összeérnek az ízek.)

Az újkrumplikat kefével alaposan megmostam, héját rajtahagytam, kettévágtam őket, meglocsoltam olajjal, megsóztam (kb. 2 teáskanálnyi) és sütőpapíros tepsibe terítettem.
A sütőt bekapcsoltam 160 fokra légkeverésre.
A darált húsos masszából hengereket formáztam (14 db lett belőle), olajos kézzel picit beolajoztam őket, és sütőpapíros tepsire raktam.
A krumplit is és a húshengeres tepsit is betettem a sütőbe. (Alulra tettem a húsokat, fölé pedig a krumplis tepsit) Kb. 60-70 perc alatt szépen megsült minden.
Salátával (jégsaláta-paradicsom-tejfölös öntet) és a chutney-val ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése