2015. június 14., vasárnap

Tejszínes-tejfölös csíkos kalács




















Van már egy csíkos kalács itt a blogomon,ez most kicsit más tésztával készült.
A recept innen, csak kisebb adagból készítettem, mert nem tortaformában sütöttem, hanem egy hosszúkás kalácsformában.
Ide úgy írom, ahogy én készítettem.

--- Hozzávalók:
80 ml tejszín (33%)
13 dkg tejföl
2 dkg friss élesztő
1 egész  (kisebb) tojás
13 dkg kristálycukor
1 csomag vaníliáscukor
40 dkg simaliszt
3,33 dkg puha vaj
csipetnyi só
1 evőkanál kakaópor (kevés vízzel sűrű péppé keverve)

+ felvert tojás a lekenéshez.

A tejszínt picit meglangyosítottam, és a cukorból keveset hozzáadva, belemorzsoltam az élesztőt, hagytam felfutni.
Azután hozzáadtam a tojást, tejfölt, cukrot, vaníliáscukrot, puha vajat, lisztet, és csipetnyi sót.Jól kidolgoztam (kissé lágy a tészta, így én még tettem hozzá 1 ek lisztet, többet nem). Volt, hogy tettem hozzá Dr. Oetker-es narancshéjat is, ilyet:














Azután kettéosztottam a tésztát és az egyik részbe beledolgoztam a kakaóport, amit kevés hideg vízzel pépesre kevertem. Mindkét tésztagombócot lefedve hagytam kelni.
Azután kinyújtottam lisztezett deszkán a fehér gombócot (kb. 40*25 cm), majd ugyanekkorára a barna tésztát is. A barna tésztát ráfektettem a fehérre, picit nyújtófával áthengereltem még, hogy jól összetapadjon a két tészta. Középen kettévágtam és mindkét felet külön-külön feltekertem szorosan. Aztán a két hengert X alakban egymásra fektettem, összefontam a közepétől kiindulva az egyik vége felé, majd ugyanúgy a közepétől a másik vége felé is. Sütőpapírral kibélelt kalácsformába tettem és hagytam kelni letakarva kb 45 percet (félidőben éles pengével minden tekerésnél bevágtam. Sütés előtt felvert tojással lekentem és előmelegített sütőben szép pirosra megsütöttem (170 fokon kb 40-50 perc).














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése