2015. augusztus 12., szerda

Fecskefészek a balkonunkon





















Valamikor június végén - július elején fecskék kezdtek építkezésbe a balkonunkon. Elég furcsa fészek lett, elég nagy nyílást hagytak rajta bejáratnak. Aztán kikeltek a kicsik is, a kipottyant tojáshéjak száma szerint 3 fióka lett. Kb. 1,5 - 2 hetesek lehetnek most. A minap föztem éppen a konyhában, mikor Beny macskánk hozott valamit a szájában és közben nyávogott. Azt hittem, a játék kis egerét hozza, ugyanis olyan szürke színű valami volt a szájában. Mikor letette mellém, bámulva nézett rám és nyávogott. Akkor vettem észre, hogy ez bizony egy kis fecske.















Kiesett a fészekből.
Szegényen nem láttam semmi sérülést, a macska sem bántotta, így gondoltam visszateszem a fészekbe. A fészek alá tettem egy kartondobozt a ruhaszárító kötelekre, hogy ha netán kidobja az anyja, vagy ujra kiesik, ne a földre pottyanjon. A következő órákban és még másnap is félve néztem meg a dobozt, nincs e benne a kisfecske, féltem, hogy az anyja kilöki a fészekből, ha netalán elpusztul. De szerencsére nem volt benne, és mivel kíváncsiak voltunk, mi lett vele, túlélte e az esést, megpróbáltunk képet csinálni a fészek bejáratából. És mindhárom kisfecske a fényképezőgép vakujára azonnal óriásira nyitotta a csőrét és várták a kaját. Tehát a kipottyant fecske is jól van, mert enni kér. Mi pedig nagyon büszkék vagyunk Beny macskánkra, hogy megmentette a kis fecskefiókát. Valószínű ha a másik macskánk találja meg, akkor másképp végződött volna a story.
Ez mai kép (3 nappal az esés után), ezen is látni mindhárom fióka tágra nyitott csőrét:






















Beny
Beny





1 megjegyzés:

  1. jól nevelt macskátok van, vagy nincs hozzászokva, hogy saját magának vadásszonés nem tudta, mit kell vele kezdeni.

    VálaszTörlés