2015. szeptember 17., csütörtök

Dán briós





















A recept erről a blogról való.

Hozzávalók :

A tésztához:
50 dkg liszt
2,5 dkg friss élesztő
10 dkg cukor
2 tojássárga
2,5 dl tej
10 dkg vaj
csipet só
1 tk rumesszencia (nekem nem volt, így rumot tettem helyette)

Töltelék:
10 dkg darált dió
4 evőkanál mogyorókrém
3 evőkanál tejszín.

+ tojás a lekenéshez.


A tészta hozzávalóiból a szokásos módon kelt tésztát készítettem. Kelesztőtálban hagytam kelni, közben 3x átgyúrtam.
Közben a töltelék hozzávalóit összekevertem.
A tésztát 16 db-ra osztottam. 12 gombócból a muffinsütő mélyedéseiben készültek a briósok: minden gombócot kicsit ellapítottam-nyujtottam, közepébe tettem a töltelék 1/16-od részét, becsomagoltam,majd kinyújtottam kb. 14-15 cm hosszúra és kb. 8 cm szélesre, pizzavágóval 5 vágást csináltam rajta és a két végét megfogva ellentétes irányban megcsavartam,majd csiga alakúra feltekertem és a muffinsütő papírkapszlijaiba raktam. Letakarva hagytam kelni (kb 15-20 perc), majd lekentem tojással és 180 fokos előmelegített sütőben megsütöttem.
A maradék 4 gombócot én végül is összegyúrtam egy gombóccá, és egy nagy brióst csináltam ugyanezzel a technikával, csak több vágást csináltam bele, nem 5-öt. Azt egy kerek formában sütöttem.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése