2015. szeptember 14., hétfő

Kelt gyümölcsös kalácskák






















A kalácskák ötletét Limara blogján találtam. Én más (=öregtésztás) tésztával és picit módosított töltelékkel készítettem. Az én verziómban így készült:

Hozzávalók:
- Az öregtésztához: (amit előző este állítottam össze)
60 g víz
2 g friss élesztő
10 dkg simaliszt

A tésztához:
2,5 dl tejszín (33%)
8 dkg porcukor
12 g friss élesztő
1 kisebb tojás
40 g olvasztott vaj
40 dkg simaliszt
csipetnyi só
kevés reszelt citromhéj (el is hagyható, én most Dr.Oetker Finesse citromhéjat tettem)
+ a fenti öregtészta.


- Töltelék:
40 dkg gyümölcs (tisztán mérve - nekem most öszibarack volt)
3,5 dl víz
5 evőkanál kristálycukor
1 csillagánizs
2 szegfűszeg
fél citrom leve
4 dkg kukoricakeményítő (vagy egy csomag vaníliás pudingpor)
(én most még narancshéjat is tettem)


Az öregtésztát előző este összeállítottam, majd egy tálba helyezve, folpack fóliával lefedve hagytam a konyhapulton pihenni másnapig.
Másnap a tejszínt kicsit meglangyosítottam, tettem hozzá egy keveset a porcukorból, majd belemorzsoltam az élesztőt és hagytam felfutni. Utána hozzáadtam az öregtésztát, tojást, olvasztott vajat, a maradék cukrot, citromhéjat, lisztet, csipet sót, és kidolgoztam a tésztát. Kelesztötálban kelesztettem, közben 2x átgyúrtam még.


---Közben elkészítettem a tölteléket: 2 deci vizet a cukorral, csillagánizzsal és szegfűszeggel összeforraltam.Utána a fűszereket kiszedtem belőle, hozzáadtam a kis kockákra vágott őszibarackot, pár percet főztem, majd hozzáadtam még a citromlevet, narancshéjat, végül a maradék 1 deci vízben elkevert kukoricakeményítőt, és sűrűre főztem. Hagytamkihűlni.

A megkelt tésztát 12 darabra osztottam, gombócokat formáztam belőlük.  Először a 6 gombócot (ennyi fért a tepsire egyszerre) nyújtottam ki ovális alakúra (kb tenyérnyi hosszúra), a képen látható módon bevágtam, a töltelék 1/12-ed részét ráraktam a középső részre, majd a képen látható módon áthajtottam a széleket. Sütőpapíros tepsire raktam, letakarva hagytam kelni 20 percet. Közben a sütőt bekapcsoltam 180 fokra. A kalácsokat lekentem felvert tojással és betettem a sütőbe, szép aranyszínűre sütöttem. Amíg az első 6 db kelt, addig ugyanígy előkészítettem a másik 6 db-ot is.
A kihűlt kalácskákat megszórtam porcukorral és olvasztott csokival megcsorgattam.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése