2015. október 9., péntek

Sertéskaraj-nyársak gombás-paradicsomos gnocchival


















Hozzávalók:
80 dkg sertéskaraj (12 szelet)
20  dkg szeletelt baconszalonna
só,bors, csipetnyi Kotányi steak fűszer

1 lilahagyma
25 dkg champignon gomba
25 dkg koktélparadicsom
csipetnyi őrölt kömény
só, bors
vágott petrezselyemzöld

50 dkg gnocchi

A karajszeleteket klopfoltam, sóztam, borsoztam. befedtem baconszalonnával, szorosan feltekertem,majd 3 darabra vágtam minden tekercset. Fa nyársra (amiket előzőleg hideg vízben áztattam kb 2-3 órát, így jobban lejön majd a hús róla) szúrtam mindig 4-4 tekercset,majd csipetnyi steak fűszerrel is megszórtam húsokat.Egy serpenyőben nagyon kevés felhevített olajon minden oldalukon hirtelen megpirítottam,majd tepsire raktam. A serpenyőbe a visszamaradt olajhoz pici vizet öntöttem,majd a húsokra öntöttem, alufóliával lefedve sütőben kb. 25 percet pároltam, majd a fóliát levéve kissé pirosrasüttem. Közben néha meglocsoltam a szafttal.
Közben elkészítettem a köretet. A gnocchit sós vízben megfőztem. A felmaradt baconszalonnát vékony csíkokra vágtam, a hagymát félkarikákra, a gombát  cikkekre,a paradicsomokat negyedekre. Serpenyőben a szalonnát megpirítottam (ha kevés zsiradék sült ki, lehet nagyon kevés olajat hozzáadni), rádobtam a hagymát, azzal is pirítottam kicsit,majd következett a gomba, pici őrölt köménnyel megszórtam. Mikor már a gomba leve elpárolgott, rádobtam a paradicsomokat, ízesítettem sóval, borssal, vágott petrezselyemzölddel, végül  beleforgattam a kifőtt, leszűrt gnocchit.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése