2015. november 7., szombat

Sajtos sós keksz




















A receptet itt találtam.
Megj.: érdemes egy nappal előbb elkészíteni, másnapra sokkal finomabb. Frissen elég "nehéz" a sok sajttól, de másnapra jól összeérnek benne az ízek. Finom, omlós rágcsálnivaló.

Hozzávalók:
20 dkg kemény sajt (nálam most 15 dkg Cheddar és 5 dkg Gouda)
20 dkg simaliszt
15-17 dkg vaj (az eredeti recept 20 dkg-ot írt, én a kommenteket olvasva kevesebbet tettem már)
2 tojás sárgája
1 csapott mokkáskanál só (ha másfajta,nem annyira sós sajtból készítjük, lehet kicsit több sót is tenni)
1 csapott mokkáskanál fokhagymapor


A sajtot finomra reszeltem, összekevertem a liszttel, sóval, fokhagymaporral.. A hideg vajjal gyors mozdulatokkal morzsássá dolgoztam, ekkor hozzágyúrtam a tojássárgákat. 10 egyenlő részre osztottam, gombócokká formázva, majd letakarva hideg helyen pihentettem minimum 1 órát.
Utána nagyon enyhén lisztezett táblán kb. 13 cm átmérőjű körökké nyújtottam a gombócokat. Szívószállal kis lyukakat csináltam a korongokon, majd 8 cikkre vágtam, amiket sütőpapíros tepsire raktam. Sütés közben nem folynak szét, inkább kicsit összezsugorodnak. Én 190 fokos előmelegített sütőben sütöttem, kb. 12-14 percig (amíg szép pirosasra sülnek).
A fele gombócra mákot szórtam a nyujtásnál, kicsit a nyujtófával belehengereltem.

Megj. : készülhet úgy is, hogy a pihentetett tésztát kinyujtjuk,és különféle formákat kiszúrva sütjuk meg, mint ahogy a bejegyzés végén a képeken is látható.



















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése