2015. november 6., péntek

Tigriskenyér




















Limara Zürichi kenyérreceptjét használtam a tigriskenyér alapjául (nagyon pici változtatásokkal). A máz kukoricaliszttel készült.

Hozzávalók:
- Előtészta:
130 g víz
5 g élesztő
200 g simaliszt.
- ebből a sütést megelőző este összeállítottam az előtésztát, folpack fóliával letakarva hagytam a konyhapulton másnapig.

- másnap a következőkből bedagasztottam a kenyér tésztáját:
50 g tej
120 g víz
1 mokkáskanál cukor
8 g élsztő
1 mokkáskanál (alma)ecet
20 g olvasztott, hideg vaj
300 g simaliszt
10 g só
+ az egész  előtészta.

- Máz:
54 g víz
50 g kukoricaliszt
2 g friss élesztő
2 g cukor
2 g olaj
1 g só.
- ezeket összekeverni,

A bedagasztott, megkelt tésztát megformáztam, hagytam letakarva kelni (sütőpapírra téve). Közben a fedeles tepsit a sütőben előmelegítettem 230 fokra. Kikvertem a mázat, hagytam állni. 20 perc után pengével bevágtam a megformázott kenyeret, rákentem a mázat. Hagytam megint kicsit kelni. A felforrósított tepsibe emeltem a papírral, rácsuktam a fedelét, és betettem a sűtőbe. 15 perc után a hőt 200 -ra kapcsolva sütöttem még újabb 15 percet, majd levéve a tepsi fedelét addig sütöttem, míg szép színe nem lett (kb. 15 perc). A kenyér 80 dkg-os lett.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése