2015. december 2., szerda

Citrusos sárgarépadzsem





















A receptet itt találtam, de mivel nem volt folyékony pektinem, így Dr.Oetker 3:1 dzsemfixet használtam, a cukrot pedig a dzsemfix utasítása szerint adagoltam.

Hozzávalók:
50 dkg sárgarépa (tisztán mérve)
2 citrom héja
3 citrom leve
1 narancs héja
2 narancs leve
12 db kardamom magjai
30 dkg kristálycukor
22 g Dr.Oetker 3:1 dzsemfix

A sárgarépákat karikákra vágva bő vízben megfőztem (kb. 15 perc). Leszűrtem, hozzáadtam a citrom- és narancshéjat, majd a citrom- és narancslét és botmixerrel pürísítettem. Ezután hozzáadtam a kardamomból kiszedett apró fekete magocskákat, a dzsemfixet (amit a cukorból elvett 2 evőkanálnyival elkevertem), és forrástól számítva főztem (kevergetve) 1 percet,majd hozzáadtam a többi cukrot, és az újraforrástól számítva főztem még minimum 5 percet. Ezután üvegecskékbe töltöttem, rácsavartam a fedelet, 5 percre tetejükre állítottam az üvegeket.
(Ebből a mennyiségből 5 kicsi üvegecskével lett - ami a képen látható.)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése