2015. december 25., péntek

"Štedrák"


















A recept innen.

Hozzávalók:
20 dkg margarín
40 dkg rétesliszt
20 dkg porcukor
fél csomag süt˝por
3 tojás sárgája
2-3 evőkanál tej.

Az almás töltelékhez:
1 kg hámozott alma
10 dkg kristálycukor
2 csomag vaníliás pudingpor (krémpor)
1 csomag vaníliáscukor
1 teáskanál őrölt fahéj.

Mákos töltelék:
fél dl víz
20 dkg darált mák
10 dkg kristálycukor
5 dkg vagdalt dió
5 dkg vaj (margarín)
3 tojás fehérje
1 citrom reszelt héja.

Túrós töltelék:
50 dkg túró
10 dkg vaj (margarín)
20 dkg porcukor
5 egész tojás
1 csomag vaníliás pudingpor (krémpor)
1 csomag vaníliáscukor.

- A tészta hozzávalóit összegyúrtam. Becsomagolva hűtőben pihentettem.
- A hámozott almát a cukorral kevés vízzel (kb. 1 - 1,2 dl) felöntve puhára pároltam. 
- A mákos töltelékhez a mákot a forró, cukros vízzel leforráztam, hozzákevertem a darabos diót. Hagytam kihűlni.
- A tésztát kettéosztottam, az egyiket sütőpapíron kinyújtottam tepsi méretűre (28x36 cm), és a papíron a tepsi hátulján megsütőttem (200 fokon kb.15-20 perc), majd a papírral együtt lecsúsztattam a tepsiről.
- A túrós töltelék összes hozzávalóját a késes aprítóban kimixeltem.
- A másik tésztagombócot kinyújtottam és kivajazott, kilisztezett tepsibe terítettem. 
- A mákos töltelékhez a fehérjéket habbá vertem, beleforgattam a kihűlt mákba, belerszeltem a citromhéjat, és a kinyújtott tésztalapra kentem. Erre jött a túrókrém, és előmelegített sütőben 180 fokon kb. 35-40 perc alatt megsütöttem. Kicsit hagytam hűlni. Addig az almához hozzákevertem a pudingporokat és a fahéjat, sűrűre főztem. Még melegen elosztottam a túrós rétegre, és óvatosan rácsusztattam a már külön kisült tésztalapot. hagytam teljesen kihűlni.
- Másnap 4 x 4 cm-es kockákra vágtam, porcukorral megszórtam.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése