2015. december 1., kedd

Mákos és fahéjas-marcipános kis tekercsek



















A receptet itt találtam, csak a felét fahéjas-marcipános töltelékkel csináltam, mivel nagyobbik fiam nem szereti a mákot. Amit még változtattam, hogy a tésztába csak 1 tojást tettem, és került még bele 1 mokkáskanál őrölt kardamom.

Hozzávalók: (7 db mákos és 7 db fahéjas-marcipános kis tekercshez)
60 dkg liszt (én 20 dkg réteslisztet és 40 dkg simalisztet használtam)
2,5 dl tej
7 dkg cukor
3 dkg élesztő
1 tojás
7 dkg olvasztott vaj
1 csomag vaníliáscukor
1 mokkáskanál őrölt kardamom
fél mokkáskanál só
1 citrom reszelt héja

Mákos töltelékhez:
13 dkg darált mák
3 evőkanál kristálycukor
1 csomag vaníliáscukor
0,7 dl tej
fél citrom reszelt héja

A fahéjas-marcipános töltelékhez:
15 dkg marcipán
2 púpos teáskanál porcukor
1,5 teáskanál őrölt gyömbér
1,5 teáskanál fahéj

+ tojás a lekenéshez
(esetleg mandulalapocskák és egész mák a szóráshoz)

A tészta hozzávalóiból a szokásos módon kelt tésztát készítettem. (Nekem még kellett hozzá 1-2 kanál tej)
Közben elkészítettem a mákos tölteléket, hogy legyen ideje hűlni: a tejet összemelegítettem a cukorral, vaníliáscukorral,majd hozzáadtam a mákot és a reszelt citrmhéjat.
 Mikor már megkelt a tészta, 2 felé osztottam.
Az egyik tésztagombócot 49x25 cm-es lappá nyújtottam, megkentem a kihűlt mákos töltelékkel, a szélesebb oldalától kezdve  feltekertem. Cérnával 7 cm-es darabokra "vágtam". Sütőpapíros tepsire raktam, letakarva hagytam kelni 20 percet. Közben bekapcsoltam a sütőt 180 fokra.
A másik tésztagombócot is ugyanakkora lappá nyújtottam. A fahéjas-marcipános töltelékhez a porcukrot, gyömbért, fahéjat összekevertem szárazon. Ennek a keveréknek a felét rászitáltam a kinyújtott tésztára, ráreszeltem a marcipánt, majd rászitáltam a maradék porcukros keveréket. Ezt is feltekertem, és ugyanúgy 7 cm-es darabokra vágtam a cérnával. Ezt is letakartam, és hagytam kelni.
A tekercseket lekentem felvert tojással, a mákosat megszórtam egész mákkal, a marcipánosat mandulalapocskákkal.
180 fokon szép pirosra sütöttem (kb. 25 perc)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése