2015. december 25., péntek

Mozart torta























A kisebbik fiam szülinapjára készült. A tortát több (az interneten talált) receptből kombináltam össze.

Hozzávalók (26 cm-es tortaformához):
- A tésztához:
6 tojás
6 evőkanál forró víz
20 dkg porcukor
12 dkg rétesliszt
11 kukoricakeményítő
3 evőkanálkakaópor
3 teáskanál sütőpor
csipetnyi só

Csokis krém:
40 dkg tejszín (36 %-os)
20 dkg étcsoki
2 csomag habfixáló

Nugátos krém:
20 dkg tejszín (36%-os)
20 dkg mogyorónugát
1 csomag habfixáló

Pisztáciás krém:
2 dl tejszín (ehhez édesített növényi tejszínt használtam)
10 dkg darált pisztácia
2 csomag vaníliáscukor

Marcipánréteg:
20 dkg marcipánmassza
kevés porcukor a nyujtáshoz.

A díszítéshez:
+ tejszínhab
vagdalt pisztácia
Mozart golyók
mogyorós krokant

A csokikrémhez ésa nugátkrémhez előző este összemelegítettem a tejszínt és a csokit, illetve a tejszínt ésa nugátot. Forralni nem szabad. Másnapig hagytam mindkettőt hűtőben.

A tészta készítése:
A tojások sárgáit a porcukorral habosra kevertem, kanalanként hozzákevertem a forró vizet is.
A lisztet, keményítőt, sütőport és kakaót átszitáltam,összekevertem. Beleforgattam a tojássárgás masszába, majd végül a csipetnyi sóval felverte tojáshabot is hozzáforgattam.  A tortaforma aljába sütőpapírt tettem (az oldalára nem, és nem is kentem ki), belesimítottam a masszát. 200 fokraelőmelegített sütőben kb 35 percig sütöttem (tűpróba),majd 10 percet hagytam a formában a nyitott sütőben pihenni,utána késsel meglazítottam az oldalán a tésztát,kivettem a formából és rácson hagytam hűlni. Mikor teljesen kihűlt, 3 lapra vágtam.

A csokis tejszínt 2 csomag habfixálóval habosra kevertem.

A nugátos tejszínt 1csomag habfixálóval szintén habosra kevertem.

A pisztáciás krémhez a növényi tejszínt habbá vertem a vaníliáscukorral, majd belekevertem a darált pisztáciát.

A marcipánt porcukorral megszórt felületen 26 cm-es körré nyújtottam.


A torta összeállítása:
- az alsó tortalapra kentem a csokis krém felét, erre jött a kinyújtott marcipán, ezt leheletnyi vékonyan bekentem megint csokikrémmel, éppen csak hogy a tésztalap rátapadjon majd,és erre raktam a második tésztalapot. Erre rákentem a nugátos krémet, majd a pisztáciás krémet is (megjegyzés: a nugátkrémet elég puhának éreztem, így a pisztáciás krémet a felső lap aljára kentem,és úgy a krémes felével borítottam rá a nugátos krémre).
A torta oldalát és tetejét bekentem a maradék csokis krémmel.
Tetejét tejszínhabrózsákkal, cikkekre vágott mozart golyókkal, és vagdalt pisztáciával díszítettem, az oldalára pedig mogyorós krokant került.


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése