2015. december 25., péntek

Panettone





















Hozzávalók:
4 evőkanál langyos tej
2 x 7 g-os száraz élesztő (Dr.Oetker)
10 dkg kristálycukor
25 dkg puha teavaj
5 tojás (M-es méretű)
2 teáskanál vaníliaaroma
1 citrom reszelt héja
1 narancs reszelt héja
50 dkg simaliszt
1 csapott mokkáskanál só
16 dkg mazsola (vagy fele mazsola, fele aszalt áfonya)
3 evőkanál rum
16 dkg kandírozott narancs- és citromhéj keverék

A tetejére:
1 evőkanál tojásfehérje
1 evőkanál kristálycukor
3 dkg hámozott,durvára vágott mandula.

+ tálaláskor porcukor a tetejére.

A tejben elkevertem 1 teáskanálnyit a cukorból és a száraz élesztőt.
Közben a puha vajat a többi cukorral habosra kevertem, kevesenként adagolva hozzákevertem a kissé villával felvert egész tojásokat ésa vaníliaaromát, reszelt narancs- és citromhéjat.
A lisztet tálba szitáltam 1 csapott mokkáskanálnyi sóval, közepébe mélyedést csináltam, beleöntöttem a felfutott élesztőt és a tojásos keveréket is, majd a robotgéppel kidolgoztam a tésztát. Elég lágy lesz a tészta. Utána kelesztőtálba pakoltam és hagytam 1,5 órát kelni.
Közben a mazsolát beáztattam a rumba. (Az eredeti recept úgy írta, hogy össze kell melegíteni, én nem melegítettem, csak beáztattam.)
Én 22 cm-es tortaformában sütöttem (az eredeti recept 20 cm-es formát ír,nekem olyan nincs). A tortaforma aljára sütőpapírt tettem, majd az oldalára 12 cm-es széles sütőpapírcsíkot vágtam még, mivel a kalács magas lesz.
Mikor duplájára kelt a tészta, beledolgoztam a kandírozott narancs- és citromhéjat,meg a mazsolát/áfonyát.
Cipót formáztam, és beletettem az előkészített tortaformába és újra kelesztettem 1 órát.
 A sütőt bekapcsoltam 180 fokra.
A tojásfehérjét villával elkevertem a kristálycukorral és a vágott mandulával, majd mielőtt a kalácsot a sütőbe tettem volna, ezzel lekentem.
Kb. 55 percig sütöttem (tűpróba). Félidőben le lehet a tetejét takarni papírral, ha nagyon pirulna.
Amikor megsűlt, 10 percig a formában pihentettem, majd kivettem a formából és rácson hagytam teljesen kihűlni.
Jobb pár napot állni hagyni, becsomagolva.
Tálaláskor porcukrot szitálunk a tetejére.

Az eredeti recept innen.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése