2015. december 25., péntek

Szűzérmék hercegnőburgonyával és áfonyaszósszal





















Hozzávalók:
2 db sertésszűz (kicsivel több volt mint 1 kg)
pár db baconszalonnacsík
só, frissen őrölt bors

A hercegnőburgonyához:
1 kg hámozott krumpli
8 dkg vaj
4 tojássárgája
só, őrölt szerecsendió.

Az áfonyaszószhoz:
aszalt áfonya (kb.12-15dkg, vagy áfonyakompót is lehet)
4 evőkanál vörösbor
1-2 evőkanál áfonyaszörp (elhagyható)
kb. 2 - 2,5 deci víz
diónyi vaj
ízlésszerint frissen facsart citromlé
őrölt bors.

A  krumplit enyhén sós vízben megfőztem,leszűrtem, hozzáadtam a vajat és krumplinyomóval összenyomtam, hagytam szinte teljesen kihűlni.
Közben a megmosott, szárazra törölt húst kb. 2 cm-es szeletekre vágtam,a szeleteket körbetekertem vékonyka baconszalonnacsíkkal, a végét fogpiszkálóval megtűztem.
A krumplihoz hozzákevertem a tojássárgákat, ízlés szerint sóztam, őrölt szerecsendióval ízesítettem, majd csillagcsöves nyomózsákkal halmokat nyomtam a sütőpapíros tepsire (28 db lett). A sütőt előmelegítettem 200 fokra, majd légkeverésre kapcsolva megsütöttem a krumplis "rózsákat" (kb. 25-30 perc, közben megfordítottam egyszer a tepsit).
Közben egy lábaskában az áfonyát a borral, vízzel összefőztem, adtam hozzá pici áfonyaszörpöt, megszórtam frissen őrölt borssal. Kb. 15 perc után diónyi vajat adtam hozzá, és citromlével ízesítettem.
Ez idő alatt egy serpenyőben nagyon kevés olajat forrósítottam. A húsmedailonokat sóztam, borsoztam, majd a felhevített olajon mindkét oldalukon szép pirosra sütöttem. Ekkor kiszedtem egy tálra. A fogpiszkálókat kiszedtem belőlük, és alufóliával lefedtem. A húsról visszamaradt szafthoz hozzáöntöttem az áfonyásszószt, összeforraltam. Ha kell, vízzel még hígítható, hogy kellő állagú legyen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése