2016. január 20., szerda

Barnasörös marhagulyás













Hozzávalók:
1,70 kg marhahús (gulyásnak való)
2 nagy hagyma
6 gerezd fokhagyma
70 g sűrített paradicsom
2 púpos teáskanál gulyáskrém
5 dl barnasör
2 púpos teáskanál pirospaprika
1 babérlevél
1 kis kocka étcsoki
1 teáskanál majoranna
só, frissen őrölt bors, őrölt köménymag
ízlés szerint csilipaprika.
disznózsír
1 nagyobb krumpli.

Az apróra vágott  hagymát a zsíron lassan, kevergetve megpirítjuk, mikor már kezd barnulni,hozzáadjuk a szeletekre vágott fokhagymát,kissé pirítjuk, majd hozzáadjuk a (kicsit nagyobb) kockákra vágott marhahúst,és addig pirítjuk, míg a hús szépbarna kérget kap, ekkor hozzáadjuk a sűrített paradicsomot, gulyáskrémet,megszórjuk pirosparikával, összekeverjük,felöntjük a sörrel.Hozzáadjuk a babérlevelet, majorannát, köményt, sózzuk, borsozzuk. Letakarva, néha megkeverve lassú tűzön puhára főzzük (Én 3 órát föztem,közben 1 óra főzés után beletettem egy nagyobb, megpucolt krumplit egész apró lyukú reszelőn lereszelve, hogy a szaft kellően besűrűsödjön.) A végén beledobtama csokit, hagytam elolvadni.  Knédlivel tálaltam.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése