2016. január 15., péntek

Túrós pogácsa



















A recept innen.
Én fél adagból csináltam, 4,5 cm-es pogácsaszaggatóval szaggattam,és 90 db lett belőle. Ide is a fél adag receptet írom.
(A receptnél szerepelt, hogy nyers állapotban fagyasztható is, szerettem volna kipróbálni,  így 30 db-ot a tojással való lekenés és sajtszórás után sütőpapírral bélelt tálcára raktam, folpack fóliával letakarva betettem a fagyasztóba.Mikor megfagyott,beraktam egy műanyag dobozba,több sorba egymásra, a rétegek közé sütőpapírt tettem.)

Hozzávalók:
50 dkg túró
50 dkg vaj
50 dkg liszt (én 30 dkg rétes- és 20 dkg simalisztet tettem)
2 dkg só
2 tojás sárgája
2,5 dkg élesztő
kevéske tej + csipetnyi cukor.

Az élesztőt nagyon kevés langyos, cukros tejben felfuttattam.
A túrót, vajat, lisztet, sót tojássárgákat a felfuttatott élesztővel összegyúrtam.Lisztezett táblán kinyújtottam,10 percenként hajtogattam, összesen 5x. Utána kinyújtottam (kb.1 cm vastagra) és pogácsaszaggatóval kiszaggattam. Sütőpapíros tepsire raktam, lekentem tojással, megszórtam sajttal (eidam és cheddar keverve). Én 200 fokon sütöttem kb.25-30 percig.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése