2016. február 15., hétfő

Mákos csiga - muffinformában



















Hozzávalók: (12 db-hoz )
25 dkg rétesliszt
1,5 - 2 evőkanál porcukor
1 tojássárgája
1/4  mokkáskanál só
1 mokkáskanál őrölt kardamon (elhagyható)
1,2 dl tej
1 dkg friss élesztő
1 mokkáskanál kristálycukor
0,5 dl olaj
1 evőkanál olvasztott vaj
2 evőkanál rum

Töltelék:
20 dkg darált mák
1 csomag vaníliáscukor
5 - 6 evőkanál kristálycukor
fél citrom reszelt héja
1 dl tej



A töltelékhez megmelegítettem a tejet a cukorral, majd belekevertem a vaníliáscukrot, mákot és a reszelt citromhéjat. Hagytam teljesen kihűlni.

Tészta: A langyos tejhez hozzáadtam a kristálycukrot, az élesztőt és hagytam felfutni.
A felfutott élesztőhöz hozzáadtam a porcukrot, tojássárgáját, lisztet, sót, olajat, rumot, és robotgéppel elkezdtem dagasztani. Mikor már kezdett összeállni a tészta, hozzáadtam a vajat is, és hagytam a gépet dolgozni. Mikor már jól kidagasztotta a tésztát, kivettem a kelesztőtálba, és hagytam kelni.
Amikor megkelt, enyhén lisztezett felületen kinyújtottam (az egyik oldala 36 cm legyen, a másik méret nem lényeges, csak vékony legyen, hogy minél több tekerés legyen majd). Rákentem a máktölteléket, szorosan feltekertem. Éles késsel 3 cm-es szeletekre vágtam (12 db) kicsit kezemmel megformáztam még a csigákat, majd a papírkapszlikkal kibélelt muffinformába rakosgattam, (kissé tenyeremmel lenyomtam) majd konyharuhával letakarva hagytam kelni 25 percet. Közben a sütőt előmelegítettem 175 fokra. A megkelt csigákat betettem a sütőbe és megsütöttem (kb. 25 perc).


 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése